kolmapäev, 11. veebruar 2015

5kuud Rootsis! 5månader i Sverige!

Räägin nagu eriline vanainimene, et kui ruttu ikka aeg läheb, AGA ta läheb. 5kuud on tänase seisuga mul seljataga. Olen oma siin oldud ajaga väga rahul, tahaks, et ma seda keelt küll paremini räägiks, aga ma olen önnelik, et nii paljugi välja tuleb. Suurim probleem, et uus sönavara ei jää kuidagi meelde. :D 
Väike fakt, millest pole kirjutanud, aga uudisetest lugesin, ehk kui ma tihti oma twitteris vingun, et jälle rong hilja- kooli hilja- bussist jäin maha vms, siis nüüd saate fakti, kus vb möistate paremini, miks ma vingun.
Skåne maakond on siis Löuna-Rootsi köige löunapoolsem maakond, mina elan Pöhja- Skånes. Skånes siis on üks domineeriv bussi-rongi teenust pakkuv ettevöte nimega Skåne Traffiken. 
Köigi inimeste vahel käib kogu aeg nali, et no kui üks lumehelves maha tuleb siis on köik rongid tühistatud! Ilmanaljata, päris tihti ongi, igasugused stop-signaalid ja asjad. Tänu köigile nendele pöhjustele on jäänud Skåne maakonnas eelimne aasta- 2014 aastal hiljaks 123 289 rongi, tegin väikse kiire arvutuse, see teeb päevas 337 rongi! Eks igaüks siis otsustab, kas seda palju vöi mitte- mulle vägagi palju, samas on see alati hea asi, mille üle vinguda hakata, ehk kui mul on räige lühis ja ma ei tea, mida oma klassikaaslastega rongis rääkida, siis üks asi on see, et esmaspäeval alati küsin, mida nad nv tegid- (reedel küsin alati, mida nad teevad nv'l), jah ilmselgelt ma ei ei mäleta, mida nad reaalselt ütlesid mulle, aga üritan kuidagi vestlust üleval ikka hoida, ahja, teine asi, mis alati töötab- vingu nii palju kui tahad ilmaga! ALATI TOIMIB! Ilm on alati halb ja köigile meeldib selle üle koos vinguda!! 

See laupäev hakkas Rootsis Melodifestivalen- ehk siis hakkavad oma Eurovisiooni lugu valima. Neil ei ole ainult kaks poolfinaali, neil on veerand finaalid alustuseks, seal osaleb 7 artisti, oli vist nii, et 1 saab esimese hääletusega kohe edasi finaali, siis algab uus hääletus, kust 2 läheb edasi pool finaali, kaks langeb välja ja kaks saavad vooru nimega "teine vöimalus". No neil 4 veerand finaali, sisi poolfinaalid ja siis see teisevöimaluse voor ja siis 14 märts löpuks tuleb nende suur finaal! :) 

Esmaspäev oli vist tavaline koolipäev. 
Teisipäeval läksin siis 10ks kooli, jöudsin kooli, klassiöde kirjutas- 'Hej, ära tule kooli, öpetaja haige, meie ainus tund jääb ära!" well done, jooksin siis rongi peale, ja jäin 10min oma bussist maha, seega pidin tund aega ootama järgmist bussi. Kirjutasin h-emale ka oma kurva saatuse, käisin siis poodides ringi, järsku helistab h-ema ja ütleb, et ma bussi ei vötaks. Me läheme restoranikooli kolmekäigulisele löunale! 
Super, ootasin teda ja siis me läksime. Eelroog oli imemaitsev, ma ausalt ei kujuta ette mis selle eesti keelne nimi vöiks olla. Pmt siis lõhe ja siis mingi kreemi taoline asi õuntega.
Põhiroog oli siis liha, kartulid, sidrunikreem ja juurviljad. Maitses lihtsalt võrratult. (samaaegselt kõrval lauda toodi ÜLI punased lambaliha!)
Ja magustoiduks võtsime Tiramisu!!! Awesome. 

Koju jõudes hakkasime MUSTA LEIBA KÜPSETAMA!!! Jah, h-emal oli Alandilt saadud mustaleiva jahu vms sarnast. Lisaks sinna sisse läksid leivasiirup ja pohlamoos.. NIII HEA TULI! Õnneks sai seda palju, mulle väga maitseb, enam mul probleemi pole. 
Lisaks saatis emme 8 kilose paki, kus peaks sees ka leiba olema. Ei jaksa ära oodata kuna see kohale jõuab. 
Õhtulõpuks läksime host-isaga laskma, tegin oma rekordi, 200st- 195! :) 

Täna kooli minnes sain teada, et see õpetaja ikka haige. Ehk pärast matat oli meil aega 2 pool tundi, tõmbasin mõnusalt kerra ja ootasin ära. 

Lisaks tegime väikse plaani klassiõdedega, et läheme vaheaja essal päeval Malmösse, näitavad mulle linna. Lisaks sain veel teada, et saan oma rohelise bussikaardiga terves Skanes nädala sees ringi sõita, mis on üli lahe. :) Olen varem oma raha raisanud -.-  Aga no see kehtub 12 juunini, lõpus pean ikka raha eest sõitma. 
Ja veel on plaan minna vaheaja neljapäev Kristiina juurde ja sinna ööseks jääda. Kasutan teda veidi ära kah, tal on id-kaardi lugeja, 19 veebruarist saab e-hääletama hakata. 
Olen vist isegi otsustanud, kes mu hääle saab- kuigi pean mainima, et minule pole ühtegi valimiskampaanijat jõudnud!! 

Aga tõttan nüüd tantsu trenni!! 

/hoidke ennast.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar